måndag 24 augusti 2009

Disco

Åttiotalets extravaganza!
Om du ofta börjar din presentation som stickerska med att ”Jag stickade mycket på 80talet…”, och du minns hur du borstade upp luddet i mohairtröjan, kan du mycket väl vara discostickerska. Speciellt om du fortfarande inte riktigt kan släppa effektgarnerna! Glitter och paljetter livar upp vilket plagg som helst! Även om du idag tycker att du stickar enligt 2009 års estetik saknar du i hemlighet det knallrosa luddet i din kreation från 1987…

1 kommentar:

  1. Jag minns mitt 80-tal, den intensivaste stickperioden i mitt liv. Sprang på Stique på Nybrogatan här i Stockholm och klappade mohairhärvor titt och tätt, ibland handlade jag också (men usch vad dyrt det var!). Hittade alltid på egna mönster och det var inte ovanligt att koftorna och tröjorna hade axelvaddar. Vissa perioder blev det minst ett alster i veckan. Effektgarn och glitter kan jag nog vara utan men visst är det fint med en och annan pärla? Som pånyttfödd stickerska passar jag kanske bäst in i quick step eller balett, men på senare tid har jag börjat fundera på att sticka en sjal i mohair. En tanke som jag inte riktigt vet om den är skrämmande eller inte...
    http://www.oversattarlivet.blogspot.com/
    em DOT eriksson AT teila DOT com

    SvaraRadera