torsdag 15 oktober 2009

återkomst

Jag har varit en dålig blogmamma ett par dagar, då jag helt enkelt inte haft tillräckligt med sammanhängande hjärnsubstans kvar i slutet av dagarna för att faktiskt formulera mig. Det har varit intensivt med jobb, flyttpackning och besök, men varje dag har avslutats med en leende tur genom era bloggar!

Jag log väldeliga åt Stickagårju-s Manifest! Formulerat i negationer som sig bör! För att läsa hela får ni gå och läsa hos henne, men jag älskade sättet utmaningen tas om hand till att inte bara bli utmanande - utan även glamorös!

Inte EN stickning som påbörjas nu och avslutas vid nyår. Snarare ett tema som ska utvecklas(...)
Inte en olle eller en halsduk som det brukar utan något jag kan fira nyår i (...)
Inte mönsterstickat med två färger på rundsticka utan besvärligare än så(...)
Jag tar inte itu med allt nytt på en gång (som jag brukar) utan börjar med pulsvärmare för att utforska mönster och material, och räknar med att det ska sluta med något större som ger feststämning. Så skönt det vore att på nyårsafton skåla ut SYTYCK och skåla in det nya året utan att frysa men ändå känna mig så tjusig som vore jag på Broadway!


Visst är det bra!?
Clara har lärt sig nysta nystan med Två Ändar precis som i hennes TvåÄndsstickning! Och så har hon en ny garnhylla! Jag längtar så efter att inreda mitt garnskåp igen efter att ha sett hennes prydliga högar.
Lena berättar inte bara om sin stickning, utan varvar med vintips!
En av de koreografutmanade visade upp den här provlappen:

Rowan och Noro dansar kind mot kind!
Signe dansar sexig latin med Bohusstickning! Jag tycker det är en ljuvlig idé och vill göra en själv!
Och ger man Stickfrossa utmaningen att dansa Bollywood, så gör hon det i Entrelac! Baklänges! Med egenspunnet garn!

Eva har lagt ut en stillbillds-tutorial över Miss Marple-stickning! Tack, och varsågoda!
Och har ni sett babyoverallen Lea har gett sig på att göra!?
Solfjäder stickar spetsmönster i Lovikka!
Sedan kan man ju inte annat än jubla över hur the Willow Fairy visar sin utmaning i filmklipp!

Apropå filmklipp är ni många som visar upp er musikaliska och dansanta inspiration i musikvideos och dansfilm! Det är ljuvligt! Flera har även möblerat om hela sina bloggar med en ny titelbild inspirerad av utmaningsstilarna! Titta in hos exempelvis Mia, Okej då eller Stickat&virkat!

Och alla ni andra, som till och med tackar mig för att ni vågar nya saker! Jag må ha knuffat lite, men det är fortfarande Ni som vågar, Ni som inspirerar varandra och Ni som är så fabulöst fantastiska allihopa!
Fabulötastiska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar