söndag 4 oktober 2009

ett hett tips

Under Hollywood Week (Som snart är här! Jag är nästan färdig!) kommer jag att lägga upp en massa tips och länkar här åt er, men jag har ett tips redan nu.
Väljer ni att följa det kan det nämligen ta lite tid att lägga upp, men det är väl värt det!
Tipset lyder:

Ni har ju tillgång till alla bloggarna här i högerkanten (Snart alla. Åtta saknas ännu) men de kräver ju en del klickande och bläddrande. På bloglines.com kan du lägga upp "prenumerationer" på alla bloggar du följer! Det är jätteenkelt, och innebär att du bara behöver gå in på bloglines för att ta reda på vilka bloggar som uppdaterats sedan sist! Jag har er alla i en egen lista, så jag ser ALLA era inlägg!

Och vilka inlägg sedan! Igår kväll satt jag här, nästan tårögd av tacksamhet över den underbara attityd och glädje jag läste om i så många av erabloggar sedan jag hade skickat era utmaningar! TACK!

4 kommentarer:

  1. Alternativ för Bloglines är Google Reader. Största delen tycks redan vara antingen skriven i Blogspot eller använder Gmail...

    SvaraRadera
  2. Javisst! Tack Adelheid - Det är lätt att bli hemmablind. Jag borde naturligtvis ha nämnt google reader också, som för många här är lättare att klicka på, då gmail, blogspot och google redan är sammanlänkade.

    SvaraRadera
  3. Kan man få vara så fräck att be dig posta/maila opml-filen med deltagarna så slipper man lägga in alla för hand? Är inte så många klick i Bloglines för att exportera sin lista. Porterade nyss från Bloglines till Netvibes.

    SvaraRadera
  4. Jag skickar opml-fil till alla när jag har alla i maillistan, tillsammans med en liten tutorial på hur man gör... Sen är det upp till var och en om man vill använda det eller inte förstås!

    SvaraRadera