torsdag 8 oktober 2009

dagens dansreferens

Sillen beskriver sin disco-utmaning och får mig att hosta fram ett gapskratt (Jag är hemma sjuk med trasig hals).

"Sicken bra utmaning för mig. För i detta hem dansar det inte runt många effektgarner. Päls och paljettgarner har aldrig kommit över tröskeln.
Det ser mer ut så här att jag sitter och trycker i ena hörnet av dansgolvet och effektgarnerna sitter i andra hörnet och ingen bjuder upp vare sig det är damernas eller herrarnas. Ibland kollar jag lite dömande på dessa garner och ser direkt killen med de där tokfula vita loaferserna med vita tubsockar i och inte nog med det så har han en syrenfärgad kostym bestående av en dubbelknäppt midjekort kavaj med extrema axelvaddar och förkorta chinos.
Men nu ska jag göra tvärt emot vad jag brukar, jag ska bjuda upp honom. Reclaima 80talet på mitt sätt. Effektgarnerna och jag ska bli danspartners. Det känns som en mkt rolig utmaning!"

Ni utmaningsbloggare står för en stor del av mitt tillfrisknande tack vare alla leenden ni bjuder på. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar