söndag 18 oktober 2009

morotsfinalister

Det här blev inte enkelt alls! Kanske tack vare moroten har helgen givit många skratt och imponerade "Ohhhh!" framför bloggarna! Men jag har valt tre... även om jag var mycket nära att kompromissa till fyra... eller fem... eller fler!

Men de TRE finalisterna är

EvaL8 - som först stickade morötter (!) och sedan visar varför hennes blog heter Tålamodspåsen i inlägget direkt efter. Dessa två inlägg kombinerat (båda inom morots-tävlingstiden) - är ert första alternativ att rösta på!

Emelie - som bjuder på humor, historielektion och en beskrivning av hur hennes utmaning landat både hos och i henne! - är ert andra alternativ att rösta på!

Ida - som "kommit in på koreografutbildningen" och dessutom visar upp hur hon tillgodogjort sig poäng i massor av dansstilar! - är ert tredje alternativ att rösta på!

Sedan var det MÅNGA som kvalar in på fjärde plats! Petra stickar tango med ros i munnen. Sillen har skrivit ett stickrelaterat inlägg helt uppbyggt av låttitlar (med länkar till videos och musik!). Okej då visar vad man står ut med för att få fortsätta dansa disco. Tant Kofta har stickat Broadway - bokstavligt talat. Jag har lyssnat på Deidres Samba, tittat på animerat garn, läst om upprepade försök och lyckliga utmanade som har kommit över den där tröskeln och som njuuuter av nya upplevelser!

9 kommentarer:

  1. fast egentligen röstar jag på sillen ;-)

    SvaraRadera
  2. Skulle också gärna röstat på sillen - kanske nästa gång

    SvaraRadera
  3. Jag vill också rösta på sillen. Kom helt av mig nu när hon inte var med.

    SvaraRadera
  4. Jag röstar på Emelie, hon har tagit sig an utmaningen på ett helt underbart sätt. Hon använder sig av sitt yrke, och gör ett lärorikt inlägg som dessutom har källförteckning! Det ni... Det är tycker jag stickningen - och dansen förstås - men först och främst stickningen som gäller i utmaningen. Sedan tycker också jag att Sillen har skrivit ett underfundigt, roligt, vackert och interessant inlägg!

    SvaraRadera
  5. Hm... jag får be er rösta om. Efter att jag justerat till fyra finalister. Så HÄR kan jag ju inte ha det...

    SvaraRadera
  6. Oj vad glad jag blir! Tack Lisa för nomineringen! Jag känner mig redan som en vinnare flera gånger om, sitter nu med en nästan färdigstickad högervante som aldrig aldrig hade fått finnas till om det inte vore för den här utmaningen.

    Självklart kan vi inte rösta på oss själva, men kan vi rösta på de andra tre?

    SvaraRadera
  7. Såklart får man rösta på de andra!

    SvaraRadera
  8. Sillen måste få min röst också faktiskt. Men svårt var det, alla skriver så bra inlägg!

    SvaraRadera
  9. Det var inte lätt... Alltså ska man rösta på det som var roligast att läsa eller det som ger mig mest inspiration som stickare... hm. Tror jag måste sova på saken faktiskt.

    SvaraRadera