måndag 26 oktober 2009

en liten fundering...


Utropet "let's STICK together..." fastnade i mig och en liten idé började gro. Men det är en väldigt orättvis idé och jag funderar därför på om den är bra alls. Ni får hjälpa mig!

Jag vet ju att många SYTYCK-stickerskor bor i närheten av Göteborg och Västkusten, men samtidigt att många inte gör det. Nu flyttar jag till världens mysigaste torp på lördag, och tänker försöka komma lite i ordning under november månad...

Skulle alltför många bli ledsna över att de bor för långt bort om jag bjuder in till en SYTYCK-advents-stick-eftermiddag i torpet (som ligger mellan Alingsås och Göteborg) i december? ALLA utmanade är förstås i så fall välkomna, och det kanske är tur att ALLA inte kan komma (så stort är inte torpet)... Men är det bara elakt mot de som inte kan?
Eller kan vi göra en lista över var folk bor och utropa en SYTYCK-söndag i december då fler kan försöka träffas och "STICK together" på fler håll?

Lämna en kommentar och säg om det här är en bra, dålilg, bara självisk eller galen idé? Och om du skulle vilja komma på nåt sånt förstås?!

PS: Det är torpet på bilden som bjuder in, men torpet kommer se lite mindre somrigt ut i decemberskrud.

17 kommentarer:

  1. Spontant känns det som att det vore ju kul för dom som bor på västkusten. Vi borde ju rimligtvis kunna fixa något även i Stockholm, men det kanske bygger på att vi hyr en lokal någonstans... Hur många skulle vara intresserade av det? Vi får givetvis dela på kostnaden. Och är det intressant även om inte Lisa är med?

    SvaraRadera
  2. Hm... Det slår mig att man kanske kunde ordna så jag kommer till just Stockholm en dag? Så blir det två träffar, varav en kanse bara en kväll i Stockholm, det andra en torpeftermiddag hemma hos mig?

    SvaraRadera
  3. Vet vi hur många av oss som befinner sig i Stockholmsområdet? Om det inte är så många det handlar om kanske det inte blir svårt att ordna en träff.

    SvaraRadera
  4. Det vore väl kul att kunna träffas, det tycker jag bestämt, men jag som bor lite mitt emellan, närmare bestämt Örebro, skulle ju behöva sova kvar åt vilket håll jag än åker...
    Eller finns det fler i mitt område?

    SvaraRadera
  5. Vad trevligt det låter...växte upp i Götet med mormor, morfar, farmor och farfar i Alingsås så jag har "passerat" många gånger. När jag hör Alingsås blir jag alltid extra varm i hjärtat.

    SvaraRadera
  6. Är pigg på en aktivitet i Stockholmsområdet.

    SvaraRadera
  7. Fin ide!
    Det er lidt langt for mig at komme op til træf i dit torp, Lisa, men hvis der er stemning for at lave mindre, lokale arrangementer, vil jeg meget gerne komme til f.ex. Malmö en søndag i december!

    SvaraRadera
  8. Vad underbart det låter - jag kommer om jag kan och jag kan nog de flesta dagar, ev inte den 6/12. Kanske bjuder december på en frostigare skrud, vilket är väldigt mysigt när man stickar värmande saker.

    SvaraRadera
  9. Jag kommer också! Torpet ser helt fantastiskt ut, stort grattis!

    SvaraRadera
  10. jag vill också komma! Torpet ser verkligen fint ut, nästan så fint så jag kommer inte tro att det finns om jag inte får se det på riktigt.

    SvaraRadera
  11. Åååh vad synd att man inte är med i SYTYCK ;) Låter jättetrevligt, ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Det gör jag också!
    med hej fr. Tant Kofta

    SvaraRadera
  13. Jag kommer också gärna! Vilken morot!

    SvaraRadera
  14. Åhh vad kul det vore. Men från Linköping är det rätt så långt åt båda hållen. Jag är helt säker på att ni kommer få himla trevligt.

    SvaraRadera