tisdag 6 oktober 2009

om väntan, tålamod och tillsammans

Kära stickerskor! Lugna eder! (Nej, inte du där med provlappen, eller du med boken, du är rätt ute!) Låt mig förklara!

Tanken med det här äventyret var att vi var flera som provade något nytt - samtidigt. Så att vi kan ge och få inspiration till varandra. Har ni sett hur det har funkat över förväntan den här veckan hittills? Det riktigt Surrar om era stickbloggar!


Men det finns en baktanke med Hollywood Week, som inte bara handlar om förberedelser! Det handlar om att det här inte är ett race mot en mållinje - Det handlar inte om att bli färdig! Man kan sticka en ärm på tre månader om man tycker det är en utmaning... Det handlar om att dela med sig av sin resa genom nya stickäventyr. Så snälla, låt de som fortfarande funderar komma ikapp! Låt oss starta Tillsammans på söndag kväll!

Då får vi ju ytterligare en sådan här UNDERBAR vecka, med nytt surr, nytt utbyte och en ny inspirationsrush genom bloggarna.

En utmanad stickerska kontaktade mig ikväll och kände sig stressad över att någon hade "tjuvstartat", "snart var färdig"... Och jag är helt fantastisk GLAD över att ni har svårt att hålla er! Det betyder ju att skapariver och inspiration svämmar över, men snälla vänta tills showen börjar på söndag kväll!

Det gör startskottet så mycket mer sprakande!

(Och som en parentes: Om ni har bloggat klart om utmaningen i oktober... Hur många röster får ni då i december? Kliv lite på bromsen, och utnyttja tiden nu i veckan till att planera, kanske inte bara ditt projekt, men också ditt oslagbara bloggande?)

3 kommentarer:

  1. Jag vet, gjorde ett jättemisstag i min iver, ber så väldigt mycket om ursäkt! Börjar om från början, enligt konstens alla regler, om jag får vara med trots min tjuvstart?

    Ha det så jättegott VisaLisa och alla andra!

    SvaraRadera
  2. Det är fortfarande upp till er hur ni gör det här! Jag diskvalificerar ingen! Heja heja!

    SvaraRadera
  3. Jag behöver nog en längre startsträcka. Har varit bortrest och läser just nu bakåt för att ta del av vas som hänt sedan sist. Härligt mycket intressant läsning både här och på bloggarna. Snart är även jag på banan. Min utmaning är verkligen en utmaning.

    SvaraRadera